Olisi kiva tutustua teihin hoitajiin noin muutenkin kuin vaan hoitotarinoiden kautta. Mesen ryhmäkeskustelut ovat minusta jotenkin vähäsen hankalia; niihin kun saatetaan lisäillä sellaisiakin, joita juuri sillä hetkellä ei keskustelu huvita ja toisaalta unohtaa joitakuita. Foorumilla keskustelu taas on hidasta eikä kulje ajan tasalla. On vähän tympeää vastata viikon myöhässä jonkun päivittelyyn säästä.
Sen sijaan ajattelin irc-kanavan "perustamista" (joo, en ehkä ihan hallitse termejä :D). Siellä voisi kuka tahansa käydä silloin kuin huvittaa ja puhua ihan mistä vaan. Ja lupaan, etten tule nalkuttamaan liian lyhyistä hoitotarinoista tai harvoista käymisistä! ;) Jos kiinnostusta vaikkapa joihinkin chat-tyylisiin tunteihin on, niitäkin voitaisiin irkin kautta pitää.
Ja tässä vaiheessa arvaan ainakin jonkun kauhistelevan irkkiä: mikä se on ja mitä pitää tehdä ja häh. Wikipedia määrittelee asian varmaan jotenkin hienosti, mutta ainoa, mitä tässä vaiheessa tarvitsee tietää, lienee se, että irc on eräänlainen chat, jota voi käyttää joko selaimen kautta tai lataamalla erikseen siihen tarkoitetun ohjelman. Itse olen ladannut mIRCin, mutta sitä ennen käytin Hiillos.orgin tarjoamaa
web-irciä. En oikeasti tiedä irkkaamisesta juuri mitään, joten en osaa sanoa paljoakaan kyseisten palveluiden hyvyydestä suhteessa muihin samankaltaisiin. En kuitenkaan ole kyseisten ohjelmien käytössä kohdannut mitään kummempia ongelmia.
Tuon Hiillos.orgin web-irkin avulla irkkaaminen on melkoisen yksinkertaista. Nimimerkiksi kirjoitat haluamasi nimimerkin (yllättävää), oikean nimen kohdalle ei varmaankaan tarvitse laittaa yhtään mitään, serveriksi fi.quakenet.org ja Ensimmäinen komento -kohtaan kannattanee kirjoittaa #rhosgobel. Paina sen jälkeen Yhdistä palvelimelle -nappulaa, ja tadaa, pääsit hienolle Rhosgobelin irc-kanavalle! :)
Jos joku on kokenut irkkaaja ja tietää minun puhuvan puuta heinää, saa tietysti korjatakin! :D Vertaistukea voin antaa jossain määrin, ja sen, mitä en tiedä, voin selvittää tekniseltä tueltani, asiantuntevalta poikaystävältäni. Niin, ja jos sinulla on irc-kanavan sijaan jokin parempi ehdotus, kerro toki! Otan kyllä kaikenlaisia ideoita vastaan, tämä nyt vain tuli mieleeni.